باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

بوژان ....خانه سنگی

به نام خالق زیبایی ها

سرپرست برنلمه: خانم راستین

تعداد افراد شرکت کننده : 18 نفر

ساعت یرگشت: 19:30

در یک صبح زیبای بهاری، تیم ساعت 6 صبح از نیشابو ر به سمت بوژان حرکت کرد. تیم18 نفره کوهنوردی ،رأس ساعت 6:30 از مسجد بوژان به سمت شکراب  راهی شد. ساعت 7:30 صبح   وارد منطقه شکراب شدیم و بعد از توقف 45 دقیقه ای به منظور صرف صبحانه، به سمت آبشار اصلی بوژان حرکت کردیم. دو نفر از افراد جدید و مبتدی گروه به همراه سرپرست تیم (خانم راستین) در کنار یکی از قسمت های پر آب منطقه توقف نمودند و بقیه اعضا به راهنمایی آقای آزاده، بعد از دو ساعت کوهپیمایی به آبشار زیبا و با شکوه بوژان رسیدیم. دیدار از این آبشار بی نظیر روحی تازه و سرشار از آرامش و شادی را در اعضا ایجاد کرد. تیم با نیرویی تازه و مضاعف  مسیر دهلیز سر رف را درست از کنار آبشار بوژان به سمت خانه سنگی آغاز نمود. طی نمودن این مسیر صخره ای و دشوار اما بسیار هیجان انگیز، نشاط، شادمانی و انگیزه ای  تازه در اعضای تیم ایجاد نمود.تیم  مسیر صخره ای  خود را به سمت خانه سنگی  همچنان ادامه داد. در ساعت 11:45  به خانه سنگی رسیدیم و بعد  از یک ساعت استراحت مسیر باز گشت خود را به سمت آبشارهای بوژان آغاز کردیم. تیم  بعد از آنکه به خانم راستین و دو تن از اعضای مذکور گروه پیوستند، در منطقه بیدر رأس ساعت 15:30 به منظور صرف نهار توقف نمود. بعد از آنکه همنوردان در هوای پاک و روحبخش بیدر نهار را میل نمودند در ساعت 17 با روحیه ای  سرشار از انرژی و نشاط، مسیر بازگشت خود را به سمت روستای بوژان ادامه دادند. تیم  در حدود  ساعت 19 بعد از ظهر منطقه زیبا و چشم نواز بوژان را ترک کرد و در ساعت 19:30 وارد نیشابور شد. در تمام  لحظات این برنامه ، حمایت، مسئولیت پذیری ، انسجام و همبستگی کلیه همنوردان بود که  برنامه ای زیبا و خاطره انگیز را برای تمامی اعضای افراد ایجاد نمود. از تمامی همنوردان عزیز، به خصوص سرپرستان و راهنمایان مسئولیت پذیر،کمال سپاسگزاری را داریم.

به امید روزهای شاد و به یاد ماندنی          

قله جوپار و لاله زار کرمان

این برنامه در تاریخ16-11/ 1393/03اجرا شد

تعداد افراد شرکت کننده: 6نفر

سرپرست و راهنمای برنامه : آزده



 




ادامه مطلب ...

غار کمرآماو

این برنامه در 93/03/9 اجرا شد

تعداد افراد شرکت کننده: 13نفر

ساعت حرکت: 6

ساعت برگشت :20

سرپرست برنامه: آزاده



 



*به نام پروردگار، فقط همین بی هیچ متعلقاتی*

روزجمعه گروه با تاخیری 15  دقیقه ای در ساعت 6/15 دقیقه حرکت خود را از نیشابوربه سمت روستای عیش آباد آغاز کرد. پس از طی مسافتی 30 دقیقه ای به انتهای روستای عیش آباد رسیدیم و سپس در کنار جاده باریکی که در کنار رودخانه کشیده شده بود تا سه راهی کتل نردبان ادامه دادیم. به سه راهی کتل نردبان رسیدیم. مسیری که از سمت چپ تا ابتدای کتل نردبان ادامه پیدا میکرد که یکی از اصلیترین راههای صعود به قله بینالود می باشد و مسیر مستقیم نیز مسیری بود به سمت غار کمر آماو.راه راهی کم شیب و متعادل بود و سختی خاصی نداشت وتنها صدای آب حکم غالب این مکان.

بعد از گذشت یک ساعت و نیم در ساعت  هشت و نیم برای صبحانه توقف کردیم. بعد از صرف صبحانه دوباره حرکت از سر گرفته شدو یک ساعت بعد ازآن به منطقه و محل غار رسیدیم. با بررسی اعضاء گروه دهانه ورودی غار مشخص و کل تیم به سمت دهانه غار حرکت کردند. کوهی که غار در دل آن قرار گرفته بود کوهی سنگی بود بگونه ای که قسمت بالایی دهانه غار دیواره سنگی رخ نموده بود که بنظر میرسید مسیری مناسب برای گروههای صخره نوردی باشد.

ساعت 10/15 دقیقه اولین عضو تیم وارد غار شد.غاری که از همان ابتدا حرکت در آن بصورت سینه خیز و در مسیری باریک از ویژگیهای بارز آن بود. فضای غار بسیار چشم نواز بود و در سقف غار، مناظر بینظیری از قطرات آب و قندیلهای کوچک آهکی که جلوه ای خاص به فضای داخلی غار بخشیده بود.

بعد از طی راه مختصر بصورت سینه خیز به تالاری رسیدیم و اندکی بصورت نشسته استراحت کرده اما با زهم برای ادامه راه  نیاز به حرکت به صورت سینه خیز بود. به تالار آخر رسیدیم . بعد از این اتفاقات گروه بصورت دسته جمعی در محل تالار آخر جمع و دمی به آرامش گذراندند.ساعت 11 به ابتدای غار ر سیدیم. دوساعت پیاده روی و سپس تصمیم بر این شد تعدادی از اعضاء گروه توقف و تعدادی به حرکت خود ادامه دهند. در ساعت 14 ناهار را خوردیم و بعد از آن تصمیم برای برگشت.بعد از چندین ساعت پیاده روی در ساعت 20 به محل سه راهی کتل نردبان و مینی بوس رسیدیم و به سمت نیشابور به راه افتادیم.

 

 

 

 

ادامه مطلب ...

خرو رودمیان - به قله شیرباد

تجربه یک معلم سخت گیر است،اول امتحان میکند بعد درس میدهد.



جمعه 2/3/93


*بنام آنکه زیباست و زیبایی را دوست دارد*

سرپرست برنامه: فرهاد آزاده

تعداد همنوردان : 14 نفر

 

تیم کوهنوردی کوهسار طبق برنامه سه ماهه اول سال 1393 در تاریخ 2/3/1393 به منظور صعود به بام خراسان قله شیر باد ساعت 5/20 دقیقه  صبح از نیشابور به سمت روستای خرو به 14 همنورد حرکت خود را آغاز کرد. در حدود ساعت شش صبح بود که به آخر روستای خرو رسیدیم

مسیر در نظر گرفته شده برای صعود، مسیر رود میان بود. به این ترتیب تیم در کنار رودخانه خرو به حرکت خود ادامه میداد. پس از دو ساعت راهپیمایی ساعت هشت در منطقه رودمیان در محلی مناسب برای صرف صبحانه توقف کردیم .بعد از صرف صبحانه ساعت هشت و نیم به را ه ادامه دادیم. در ابتدا مسیر سر سبز و پوشیده از سبزه و بوته های ریواس بود ولی هرچه به ارتفاعات صعود میکردیم از پوشش گیاهی  کاسته میشد.

ساعت 12:10 دقیقه قبل از رسیدن  به خط الراس و در آخرین چشمه همنوردان آب به مقدار کافی برداشتند و بعد از استراحت کوتاهی به مسیر ادامه دادیم .

ساعت 13:15 دقیقه به خط الراس رسیدیم ، شیب مسیر کمتر شد  و سرعت حرکت همنوردان بیشتر

ساعت 14:20 دقیقه به ابتدای مسیر انتهایی قله رسیدیم و این منظره حس سراسر انرژی و هیجان را برای اعضا بوجود آورد و توان آنها را دوچندان کرد که دیگر نشانی از خستگی نبود .

ساعت 17:15 دقیقه تیم با حضور تمامی اعضاموفق به فتح بام خراسان شد.ناهار را در قله خوردیم و با تصمیم دوستان و سرپرست از مسیر شکر آب راه برگشت را در پیش گرفتیم.

حدود ساعت 18:30 به منطقه شکر آب رسیدیم پس از استراحت در مسیر رودخانه بوژان قرار گرفتیم و حدود ساعت 19:30 به روستای بوژان رسیدیم ، و در ساعت 20:15 نیشابور بودیم.