باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

جانپناه بینالود

این برنامه در تاریخ 91/12/11 اجرا شد.

تعداد افراد شرکت کننده :16 نفر

ساعت حرکت 6:30

ساعت برگشت16:30

مسیر حرکت :جانپناه بینالود

سرپرست:پرهام معمارزاده

توضیحات: در جانپناه به تیمی از مشهدوکاشمر وگنبد برخوردیم که دیشب رادر جانپناه بودند وصبح زود قله را صعود کرده ودر ساعت 12:30جانپناه را ترک کردند.




دوراهی، کتل نردبان





شن اسکی جانپناه


صعود استانی خواف

این برنامه درتاریخ 91/11/1 سه شنبه شب ساعت 24 بوسیله قطار تهران - خواف  باتعداد9 نفر از باشگاه 6 نفر آقا و3 نفر خانم حرکت نمودیم وساعت 4:30به ایستگاه خواف رسیدیم.وبا هماهنگی ولطف هیئت کوهنوردی خواف مادر خوابگاهی مستقر شدیم وبعد از استراحت از شهر خواف دیدن کردیم شهری سنتی و مردمانی خونگرم داشت وما چون اولین کوهنوردانی بودیم که زودتر از بقیه رسیده بودیم در شهر بااکثرا آشنا شدیم وهمه جا صحبت از برنامه بود بعد از نهار واستراحت در ساعت 16:30به محل پذیرش با وسیله نقلیه ای که هیئت کوهنوردی برایمان در نظر گرفته بودند عازم شدیم ودر مسیر از  خواجه یار که یک ا ثر باستانی بود بازدید کردیم.

 وباز هم ما اولین پذیرش بودیم که خیلی راحت با مدارک کامل پذیرش شدیم .در ساعت20هم به خوابگاه اصلی منتقل شدیم در این برنامه ما فقط یک شام ویک  صبحانه برداشته بودیم بقیه به عهده میزبانمان بود. صبح بعد از صرف صبحانه از قسمت شهدا و مدرسه غیاثیه و آسبادها دیدن کردیم که خیلی زیبا بود . در ادامه کوله ها از خوابگاه برداشته ودر اتوبوسها گذاشته وبه سالن ارشاد رفتیم برای برنامه افتتاحیه که واقعا لذت بردیم نهار که به عهده میزبان بود صرف شد وبه روستای خیرآباد که حدود 60دقیقه از شهر فاصله داشت عازم شدیم وبعد از 2ساعت کوهپیمایی در محلی مستقر شدیم که با نیروی انتظامی پوشش داده شده بود وچادر زدیم و صبح هم ساعت 5 با کوله حمله به سمت قله براه افتادیم در ضمن آقایان کلا از ما جلو تر بودند مسیر قله زیبا بود اول مسیر خشک بعد پوشش گیاهی خوبی در بر گرفته بود ودرختهایی  بنام بادام تلخ در منطقه وجود داشت. ودر مسیر رودخانه هم داشت. هوای منطقه شب قبل رعد وبرق بود ولی بدون باران وروز صعود هوایی کاملا آفتابی داشتیم مسئله جالب اینکه خود خواف کوهنورد خانم کم داشت وبیشتر آنهایی هم که روز صعود حضور داشتند از صحبت خودشان برای بار اول بود که آمده بودند. بالا خره ساعتهای 8:30 تا 9به قله رسیدیم باز هم یاد آور شوم که آقایان از خانمها خیلی جلو تر رسیده بودند روی قله ظاهرا قلعه ای بوده که آثارش هم هنوز بود وبهر حال بعد از عکس و فیلم از مسیری دیگر برگشتیم که مسیر میشه گفت سنگی بود ولی جالب بود در ادامه هوای منطقه ابری توام با کمی برف شد ودوباره آفتابی وساعتهای 11 به کمپ رسیدیم چادر هاجمع شد ومسیر کوتاهی تا سد را پیاده آمدیم وسوار اتوبوسها شدیم و به سمت شهر خواف راهی شدیم در ادامه نهار و اختتامیه بود و زیراندازهاییی و کتابهایی که به عنوان هدیه به همه اهداکردند تعداد شرکت کننده گان از خراسان نزریک به 500 نفر بودندو برنامه به پایان رسید. در ساعت 18 از شهر خواف توسط یک دستگاه اتوبوس با بچه های نیشابور راهی شدیم .

 در اینجا از هیئت کوهنوردی خواف وپلیس +10 و... که واقعا  زحمت کشیده بودند از طرف باشگاه کوهسار کمال تشکر را داریم .