باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

غار کمرآماو

این برنامه در 93/03/9 اجرا شد

تعداد افراد شرکت کننده: 13نفر

ساعت حرکت: 6

ساعت برگشت :20

سرپرست برنامه: آزاده



 



*به نام پروردگار، فقط همین بی هیچ متعلقاتی*

روزجمعه گروه با تاخیری 15  دقیقه ای در ساعت 6/15 دقیقه حرکت خود را از نیشابوربه سمت روستای عیش آباد آغاز کرد. پس از طی مسافتی 30 دقیقه ای به انتهای روستای عیش آباد رسیدیم و سپس در کنار جاده باریکی که در کنار رودخانه کشیده شده بود تا سه راهی کتل نردبان ادامه دادیم. به سه راهی کتل نردبان رسیدیم. مسیری که از سمت چپ تا ابتدای کتل نردبان ادامه پیدا میکرد که یکی از اصلیترین راههای صعود به قله بینالود می باشد و مسیر مستقیم نیز مسیری بود به سمت غار کمر آماو.راه راهی کم شیب و متعادل بود و سختی خاصی نداشت وتنها صدای آب حکم غالب این مکان.

بعد از گذشت یک ساعت و نیم در ساعت  هشت و نیم برای صبحانه توقف کردیم. بعد از صرف صبحانه دوباره حرکت از سر گرفته شدو یک ساعت بعد ازآن به منطقه و محل غار رسیدیم. با بررسی اعضاء گروه دهانه ورودی غار مشخص و کل تیم به سمت دهانه غار حرکت کردند. کوهی که غار در دل آن قرار گرفته بود کوهی سنگی بود بگونه ای که قسمت بالایی دهانه غار دیواره سنگی رخ نموده بود که بنظر میرسید مسیری مناسب برای گروههای صخره نوردی باشد.

ساعت 10/15 دقیقه اولین عضو تیم وارد غار شد.غاری که از همان ابتدا حرکت در آن بصورت سینه خیز و در مسیری باریک از ویژگیهای بارز آن بود. فضای غار بسیار چشم نواز بود و در سقف غار، مناظر بینظیری از قطرات آب و قندیلهای کوچک آهکی که جلوه ای خاص به فضای داخلی غار بخشیده بود.

بعد از طی راه مختصر بصورت سینه خیز به تالاری رسیدیم و اندکی بصورت نشسته استراحت کرده اما با زهم برای ادامه راه  نیاز به حرکت به صورت سینه خیز بود. به تالار آخر رسیدیم . بعد از این اتفاقات گروه بصورت دسته جمعی در محل تالار آخر جمع و دمی به آرامش گذراندند.ساعت 11 به ابتدای غار ر سیدیم. دوساعت پیاده روی و سپس تصمیم بر این شد تعدادی از اعضاء گروه توقف و تعدادی به حرکت خود ادامه دهند. در ساعت 14 ناهار را خوردیم و بعد از آن تصمیم برای برگشت.بعد از چندین ساعت پیاده روی در ساعت 20 به محل سه راهی کتل نردبان و مینی بوس رسیدیم و به سمت نیشابور به راه افتادیم.

 

 

 

 

 








نظرات 1 + ارسال نظر
hamed سه‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 00:41 http://www.taknazdownload.ir

سلام بسیار زیبا بود لذت بردیم واقعا خوش بحالتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد