باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

دره خالدار 93/2/12

انسان مانند رودخانه است هر چه عمیق تر باشد آرامتر است.

به نام خدا و با عرض تبریک روز معلم به همه استادان علم ومعرفت.




سرپرست برنامه: خانم سلیمانی
جمعه 12/2/1393 

ساعت 4:30 بامداد روز جمعه با تعداد 16 نفر (11 نفر مرد و 5 نفر زن) با یک دستگاه مینی بوس از راه سبزوار-اسفراین به سمت بجنورد حرکت کردیم. 
به میدان فردوسی بجنورد که رسیدیم (9:00) طبق قرار قبلی جناب آقای قنادیان و دو نفر دیگر نیز همراه و راهنمای ما شدند. 
از روستای درکش گروه استارت کرد (10:30) و بعد از پیوستن به جناب آقای مهرور و گروه ایشان که از بجنورد آمده بودند به ورودی دره خالدار رسیدیم (11:00) دره ای باریک و بسیار عمیق که انسان را مسحور خود میکرد. 
بعد از سه ساعت پیمایش و درخت نوردی و سنگ نوردی از آبشارهای بی آب! اما زیبای دره ، به انتهای دره رسیدیم (14:00) و بعد از 10 دقیقه استراحت از دره خارج و به سمت منطقه کش و گربه به راه افتادیم و ناهار را در یک نقطه بسیار زیبا و سرسبز منطقه ، زیر نم نم باران صرف کردیم.(14:40) 
بعد از صرف ناهار از گروه بجنوردی جدا شدیم (15:30) و به همراه جناب آقای مهرور به حرکت خود ادامه دادیم، در مسیر جناب مهرور برای ما از زیبایی های منطقه و برخی گیاهان و خواص آنها برایمان میگفت و بر لذت ما می افزود. 
چای بعد از ظهر را در منطقه تخت پری (16:40) خوردیم و بعد از رسیدن به روستا و تشکر و خداحافظی از جناب مهرور به سمت نیشابور حرکت کردیم (18:30) و بعد از 6 ساعت و نیم مینی بوس نوردی (با احتساب پنچرگیری مینی بوس) به نیشابور رسیدیم (1:00) 

طول جغرافیایی منطقه 56.45 
عرض جغرافیایی 37.25





دیزباد.....گرینه مورخ 93/2/5

معلم نفس خویش و شاگرد وجدان خویش باش


به نام خدا


جمعه مورخ 93/2/5


صعود قله قوچگرد


تعداد افراد شرکت کننده: 20نفر


سرپرست برنامه :خانم راستین


جمعه صبح به همراه 20تن از همنوردان باشگاه کوهسار و میهمانان از مسیر شرقی قله قوچگرد واقع در منطقه دیزبادحرکت کرده و در ساعت 12 ظهر موفق به صعود قله گشته که در روی قله با مه و برفی در زیر پا همراه بودیم.

پس از برگشت از همان مسیر و صرف ناهار و استراحتی کوتاه در ساعت 5:30 دقیقه بعد از ظهر سوار مینی بوس شده و ساعت 6:30 نیشابور بودیم.









سرخس دریاچه بزنگان و غار مزداوند

*به نام او که عظیم است و با شکوه وعظمت می آفریند*

گزارش برنامه روز جمعه 29/1/1393

ساعت حرکت 20/4 صبح

تعداد 22 نفر

سرپرست برنامه آقای فرهاد آزاده

در روزجمعه 29/1/1393 تیم کوهنوردی کوهسار همراه 22 نفراز دوستان و همنوردان درساعت 20/4 دقیقه نیشابور را به مقصد سرخس ترک کرد. حدود ساعت 15/8 دقیقه بود که به غار رسیدیم. صبحانه را دراین مکان خوردیم و برای حر کت به داخل غار حاضر شدیم در ابتدای مسیر منتهی به دهانه غار تابلوییی خودنمایی میکرد که اطلاعتی مختصر از غار و شرایط آن، در آن دیده میشد.غار مزدوران که در 2 کیلومتری شهر مزداوند قرار دارد مربوط به هزاره اول قبل از میلاد می باشد. دهانه ورودی غار مزدوران را ارتفاعی در حدود 5 متری در بر می گیرد و پس از طی چند متر ارتفاع آن به 10 متر میرسد. در فاصله 40 متری درون غار به محوطه وسیعی برخورد میکنیم که حالت مستطیل شکل دارد که حدود بیست در چهل متر مساحت داردو در گذشته در این محوطه چشمه ابی به صورت حوض مانند وجود داشته است. پس از عبور از این محوطه به راه مارپیچی پلکان مانند و صعب العبوری برخورد میکنیم که باید از آن صعود کرد. انتهای این غار نایید است.همراه 20نفر از اعضاء تیم در یک صف و بصورت زنجیر وار وارد غار شدیم.اولین منظره غار مسیری باریک با ارتفاعی حدودا 5 متری که پس از طی آن به تالار وسیعی رسیدیم که جایی بزرگ و دارای مناظر سنگی بسیار زیبایی بود.

بعد از توضیح مختصری از شرایط و ویژگیهای غار در این محل توسط یکی از سربازان ارتش وارد مسیر اصلی شدیم. مسیری باریک و سنگی که شرایط سختی را برای عبور بوجود می آورد و گودالها و چاله هایی که گاهی در زیر پای آدمی وجود داشت بسیار زیبا می نمود. ادامه مسیر بگونه ای بود که باید ناگزیرازارتفاع و بلندی قد آدم کم میشد تا بتوان از مسیرها عبور کرد و کار به جایی رسید که تنها گزینه برای حرکت سینه خیز بود. به واسطه وجود چراغهای پیشانی مسیر مشخص بود، اما در نبود روشنایی تاریکی مطلقی شکل میگرفت که حتی آدم قادر به دیدن نزدیکترین شی به خودش نبود.هوای غار تاحدودی نم دار بود و بویی در محیط وجود داشت که هم بخاطر جنس خاک هم بخاطر حضور و زندگی خفاشها و هم به واسطه جنس نمکی و آهکی سنگها بود.خفاشهایی نیز وجود داشتند که کاملا بی آزار بودند اما بازهم برخورد با آنها ، انسان را به ترس وا میداشت.

بعد از طی مسیرهای زیبا و جالب و چشم نواز و حرکت چه بصورت ایستاده چه بصورت دولا شدن و چه بصورت سینه خیز، به تالاری رسیدیم که پایان مسیر بود.البته پایان مسیر ما نه پایان غار. چون انتهای غار نامشخص و همچنان مسیر های باریک ادامه داشت. در ساعت 20/10 دقیقه به دهانه غار رسیدیم و از غار خارج شدیم و پس از تعویض لباس به سمت دریاچه بزنگان حرکت کرده وساعت 30/11 به دریاچه رسیدیم. در یاچه در زمینی پست که از اطراف با تپه هایی محصور شده بود، قرار داشت. از کنار جاده به سمت پایین حرکت و بعد از عبور از نی زارهایی به ساحل دریاچه رسیدیم.لحظاتی را در کنار دریاچه و تماشای آب و موجهای ظریف و کوچک روی آب، گذراندیم. دوباره به سمت بالا و به سمت امامزاده ای با گنبدی کوچک و محقر و سبز رنگ  حرکت کردیم و زیر سایه درختان مشغول استراحت. ساعت 30/14 به سمت نیشابور حرکت و بعد از طی مسیر در ساعت 15/18 به نیشابور رسیدیم .

 




کویر 1393/2/2


خداوندا

تو را شکر می کنم به خاطر این روز خوب

به خاطر روح سبز درختان ،

به خاطر رویای آبی آسمان

و برای هر آنچه که از طبیعت است،

بی نهایت است و مثبت.

برنامه کویر در تاریخ 2/2/93 به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، به همراه 22 تن از همنوردان عزیز ساعاتی را در دامان زیبای کویر در ماسه هایی نه چندان داغ و طبیعت زیبای کویری گذراندیم.