باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

تاریخ اجرای برنامه:  14/ 8/ 95

ساعت حرکت:  05:00

ساعت برگشت:  16:30

سرپرست برنامه:  شایگان



 

 هراز گاهی خلوتی لازم است در نزدیکی خدا، در پهنه آسمان! جائیکه تکرار روزمرگی نیست. پس پای در کوه می نهیم! آنجا همان خلوت پر شور است.

طبق تقویم سه ماهه پائیز1395 روز جمعه مورخ 14/08/1395 ساعت پنج صبح به سمت روستای زیبا و پلکانی خرو که به آلوهایش مشهور است آنقدر که پایتخت آلوی ایران را از آن خود کرده و واقع در 20 کیلومتری شرق نیشابورمی باشد. به همراه 17 نفر از همنوردان برای صعود به قله زیبای تیغ اره کوله هایمان را بسته و آهنگ سفر نمودیم، ساعت 6 به ابتدای روستا رسیده و با نظر سرپرست برنامه از مسیر تیغ سفید به سمت لنترس به راه افتادیم نسیم خنکی می وزید دست طبیعت رنگ در رنگ آمیخته بود. تابلویی بی همتا قلم زده بود زرد، سرخ، نارنجی و ارغوانی ...

کوچه باغ های زیبا ی خرو را پشت سر گذاشته و سرانجام ساعت 7 به لنترس رسیده و برای صرف صبحانه توقف نمودیم. ساعت 7:40 مجددا به راه افتادیم آسمان صاف و آبی بود صدای پرندگان به گوش میرسید در نزدیکی قله عقابی باشکوه و زیبا پرواز می کرد و جلوه ای خاص به مسیر ما می بخشید و شوق ما را برای رسیدن به قله دوچندان میکرد. سرانجام ساعت 11 به قله تیغ اره به ارتفاع 2800 متر که به دلیل شباهت ظاهری آن به دندانه های اره این نام را گرفته رسیدیم و پس از نیم ساعت توقف و صرف تنقلات و گرفتن عکس یادگاری ساعت 11:30 به سمت کلاته نقیم به راه افتادیم و ساعت 13 به کلاته  رسیده و برای ناهار و استراحت توقف نمودیم. ساعت 14 به سمت رودخانه بزرگ و چشمه علی به سمت روستا  ادامه مسیر دادیم.

بی شک پائیز بهاری است که عاشق شده است دل کندن از مناظر زیبا سخت و دلگیر بود و ما را وادار به ثبت زیبایی می کرد. سرانجام ساعت 4:30 به روستا رسیدیم. در پایان از همه عزیزانی که در این سفر به یاد ماندنی ما را یاری و همراهی نمودند کمال تشکر و قدر دانی را دارم باشد سفری دیگر و همراهی سبزشان.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد