باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

ملکوه - رود معجن

تاریخ اجرای برنامه:     03-95/02/02
ساعت حرکت:     11:30
ساعت برگشت:     17:00

سرپرست برنامه: عرب


 
روز 5شنبه به همراه 12 نفر از همنوردان ،ساعت 11:30 عازم تربت حیدریه شدیم .ساعت 13:30 به کدکن و ورودی قله رسیدیم ،پس از آماده شدن تیم ،به سمت قله حرکت کردیم .پس از 1ساعت پیمایش به چشمه ای رسیدیم و جهت استراحت به مدت 15 دقیقه توقف کردیم .پس از دو ساعت پیمایش به برکه رسیدیم که در کمال تعجب ،شاهد کم آبی برکه بودیم .پس از گرفتن عکس های یادگاری ،به راه ادامه دادیم .حدود یک ساعت بعد به چشمه موسوم به چشمه پونه رسیدیم.و جهت چادر زدن آماده شدیم .هوا بسیار مطبوع و دلپذیر با خنکای خاصی پذیرای ما بود .مهتاب بسیار زیبا میدرخشید .صبح ساعت 6 به سمت قله حرکت کردیم و پس از 1ساعت به تیغه های دیواره رسیدیم.کوله پشتی ها را در همان جا ،(محیطی امن ) قرار دادیم و با کوله حمله ادامه دادیم.در مسیر برف کمی وجود داشت و مسیر را لغزنده کرده بود ،اما به قدری نبود که نیاز به گتر داشته باشیم .به دیواره رسیدیم و و سه نفر از اعضای فنی گروه ،کارگاه های لازم برای صعود تیم به قله را مهیا کردند .پس از صعود موفقیت آمیز تیم ،با احتیاط لازم از سیم های حفاظتی نصب شده(سیم بوکسل ) استفاده کردیم و ساعت 9:45 به قله رسیدیم .15 دقیقه بعد ،با آهنگ حرکتی ملایم به سمت کوله پشتی ها برگشتیم و با حمایت اعضای فنی باشگاه فرود لذت بخشی را تجربه کردیم .پس از استراحتی کوتاه ،به سمت راست و در مسیر رود معجن حرکت کردیم .پس از 1 ساعت پیمایش ،به منطقه گرگ دره رسیدیم که چشمه های گوترت در آن جریان داشت . 2ساعت بعد برای ناهار توقف کردیم و پس از صرف ناهار ،به مدت یک ساعت پیمایش داشتیم  به آبشار های زیبای رود معجن رسیدیم .آبشار زیبا بود و نکته قابل توجه گل آلود بودن شدید آب آبشار بود .ساعت 16 سوار مینی بوس شدیم و ساعت 19 به نیشابور رسیدیم .
در راستای برنامه دو روزه قله برنامه جانبی با هدف آبشار رودمعجن ترتیب داده شد. روستای رودمعجن در ۴۸کیلومتری شمال‌غرب شهر تربت حیدریه و در بخش بایگ قرار دارد. ساعت 6:20 دقیقه صبح به همراه تعداد 7 نفر از همنوردان بوسیله یکدستگاه مینی بوس از مسیر نیشابور- کاشمر عازم شدیم. ساعت 8:15 دقیقه به شهر ریوش از منطقه کوهسرخ رسیدیم و به سمت روستای رودمعجن حرکت کردیم.
ساعت 9:30 دقیقه به روستای رودمعجن رسیدیم و پیاده شده و از مسیر رودخانه شروع به حرکت کردیم. طبیعت چشم نواز منطقه و رود پر آب و چشمه های زلال خستگی راه را از تنمان زدود. پس از طی حدود 40 دقیقه به منظور صرف صبحانه توقف کردیم. ساعت 10:40 مجددا به ادامه مسیر پرداختیم و 11:10 به آبشار رسیدیم. پس از توقف چند دقیقه ای و گرفتن عکس های یادگاری با توجه به اینکه قرار بود تیم روز قبل به ما ملحق شود و زمان مناسبی که در اختیار داشتیم به سمت بالای آبشار (مسیر قله ملکوه) حرکت کردیم و ساعت 13 جهت صرف نهار توقف کردیم. ساعت 14:40 دقیقه گروه روز قبل به ما ملحق شدند و به اتفاق با تعداد 21 نفر به سمت روستا حرکت کردیم. ساعت 16:20 دقیقه به محل استقرار مینی بوس رسیدیم و به سمت نیشابور حرکت نموده و ساعت 19:30 دقیقه به نیشابور رسیدیم.

















نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد