باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

سرپرست :سلیمانی

گزارش :ابراهیمی

اقلیم شناسی منطقه

قله الیمستان از با ارتفاع ۲۵۰۲متر از ارتفاعات البرز مرکزی میباشد ک در استان مازندران شهرستان آمل واقع شده است..

حدود ۳۵ کیلومتری آمل_ جاده هراز ،در سمت چپ یک جاده فرعی وجود دارد ک نشانه آن یک پل آهنی و تابلو امامزاده لهاش است..

جاده فرعی جنگلی و پرپیچ و خم و باریک با شیب نسبتا تند خود مارا به سمت روستای الیمستان درارتفاع ۱۷۰۰متری هدایت میکند..

برای رسیدن به قله ابتدا باید از منطقه مسکونی روستا عبور کرد که به دلیل مسائل عرفی!! این أمر تنها ازطریق مجوز هیات کوهنوردی شهر امکانپذیر است و گروه های شخصی اجازه تردد ندارند..

بعد از گذر از روستا بخش جنگلی آغاز میشود ک پیمایش آن حدود۱,۵ساعت بطول می انجامد، با افزایش ارتفاع رفته رفته تراکم درختان کمتر شده و پوشش گیاهی قله تقریبا ناچیز است.. حدود ۲۰دقیقه مانده به قله دو گودال بزرگ متقارن موسوم ب زانوی رستم وجود دارد. روی قله مقبره امامزاده قاسم با شکوه خاصی جای گرفته است.. قابل ذکر است در هوای بدون مه قله دماوند در سمت راست با اقتدار و صلابت رخ نمایی میکند

گزارش برنامه

ساعت ٥:٤٥ صبح روز جمعه ١٠ مهرماه ٩٣با جمعی ١٣نفره از دوستان همنورد با خودروهای شخصی سه تن از دوستان بزرگوار گروه حرکت را آغاز کردیم صبحانه را ساعت 8:30درمسجای بین راهی بعد از سبزوارصرف کردیم و پس از عبور از شاهرود و دامغان از جاده چشمه علی به سمت ساری و  ساعت ١٤:٤٥به آمل رسیدیم و پس از استراحتی کوتاه به انتظار جناب آقای فلاح راهنمای محلی که از طرف رئیس محترم هیأت کوهنوردی آمل معرفی شده بودند نشستیم پس از پیوستن ایشان ساعت15:30 به سمت روستای الیمستان که مقصد اصلی ما بود راهی شدیم بارندگی و ترافیک سنگین جاده هزار باعث شد که مسیر ٣٥کیلومتری تا ابتدای فرعی امام زاده لهاش حدود ٢ساعت طول بکشد که با همنوایی استاد شجریان وسرگرمیهای دیگر، ترافیک هم به ما خوش گذشت !!!

با ورود به جاده فرعی الیمستان جاده پر پیچ خم کوهستانی بارندگی و مه غلیظ وهم زمانی آن با غروب آفتاب فضایی بسیار رویایی ایجاد کرده بود که بسیار دلپذیر وفراموش نشدنی بود

ساعت 18 به روستا رسیدیم آقای فلاح برای ما پیش بینی دو سوئیت را کرده بودند که شب را در آنجا سپری کنیم و از برپایی چادر مصون بمانیم  شب مه آلودرا با صدای نم نم باران و صرف املت تهیه شده توسط آقایان  را به صبح رساندیم

صبح پس از صرف صبحانه ساعت 7:50به سمت جنگل حرکت کردیم  زیبایی جنگل الیمستان وصف ناشدنی است

فضای بکر پوشیده از درختان ازگیل ... چنان شوقی به اعضا بخشیده بود که مدتها صرف عکاسی ولذت بردن ار محیط شدیم طوری که مدت زمان پیشی بینی شده آقای فلاح برای رسیدن به قله 2502متری الینستان بایک ساعت تاخیر پیمایش شد

حدود 200 متر قبل از رسیدن به قله به دو گودال بزرگ هم اندازه ومتقارن رسیدیم که موسوم به زانوی رستم است گویی مردی قوی پیکر انجا زانو زده  و جای زانوانش زمین را حفر کرده !!! نهایتا ساعت 11:50به قله رسیدیم روی قله مقبره امامزاده قاسم میباشد که فضایی بکرو زیبا برستیغ کوههای مه گرفته داشت

حدود 40دقیقه استراحت کردیم وبه سمت پایین حرکت نمودیم دربرگشت نشاط وطراوت طبیعت به ما چنان القا شده بود که همه سر مست از زیبایی طبیعت به ترانه سرایی پرداختیم

ساعت 14 به ویلای کوهستانیمان برگشتیم و با استقبال گرم خانم راستین مواجه شدیم که با چای زیره دااااغ از ما پذیرایی کردند (ایشان به علت زانو درد با ما به قله نیامده بود )

کوله ها را جمع کردیم وکلید ویلا را تحویل وعازم آمل شدیم حقیقا دل کندن ازآن فضا برای بچه ها سخت بود بنده شخصا آرزو می کردم ای کاش این رویای بهشتی را پایانی نبود ....

ساعت 15 با رسیدن به آمل از اقای فلاح خداخافظی کردیم وبه سمت ساحل بابلسر راهی شدیم ادامه برنامه را به تفریح در ساحل بابلسر ، قایق سواری و جت اسکی و.. پرداختیم ودر نهایت ظهر یکشنبه پس از صرف نهار در بابلسر از جاده زیبای توسکستان به سمت نیشابور راهی شدیم ساعت 23:30 با رسیدن به نیشابور برنامه به پایان رسید .

زینب دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:49

یک برنامه فوق العاده دلنشین و زیبا از. خانم سلیمانی،سرپرستان و راهنمایان و کلیه اعضا گروه کمال سپاسگزاری را دارم، دست مریزاد

تشکر از حضورتان
درود بر شما

ابراهیمی سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 22:07

همین که زینب گفت رو تایید میکنم

زینب شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:04

عجب گزارش با حال و دلچسبی و چه عکسهایی....!