باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

برگشت:ساعت 14:30روز شنبه1392/9/16

سرپرست برنامه: سلیمانی

راهنما: یزدی

صبح پنج شنبه با یک دستگاه مینی بوس به همراه 11 نفر که شامل 9 نفر از اعضای باشگاه کوهسار و دو نفر راهنما از باشگاه بینالود به سمت روستای بوژان به راه افتادیم و بعد طی مسیر بالاخره به روستا رسیدیم و بعد از صحبتهای ابتدایی و توضیحاتی کوتاه توسط سرپرست برنامه ، استارت کردیم.

هوا با وجود بارش برف شب گذشته بسیار خوب و آفتابی و زیبا بود.
بعد از طی مسافتی کوتاه یکی از اعضای گروه به دلیل نامساعد بودن حالش با توصیه جناب یزدی ، گروه را ترک کرد و از برنامه انصراف داد و به سمت نیشابور برگشت.
در چشمه اول توقف کوتاهی برای صرف صبحانه داشتیم و سپس با انرژی خیلی خوبی به راه خود ادامه دادیم.
در چشمه شکراب توقف کرده و بعد از سپری کردن اولین شیب تند بعد از چشمه شکراب تعداد 3 نفر از اعضای گروه به دلیل کمبود توان مناسب و عدم همپا بودن با سایر اعضا و جهت جلوگیری از کاهش سرعت سایرین با توجه به احتمال خراب شدن هوا ، با فداکاری خود به همراه جناب خاکباز یکی از راهنماهای برنامه جهت بازگشت به نیشابور به سمت روستا برگشتند و گروه با شش نفر به مسیر خود ادامه داد.
بسیاری از کوههای اطراف برف نشسته بود که با درخشش زیر نور خورشید زیبایی خاصی به منطقه بخشیده بود.
پس از عبور از لوک سیاه هوا ابری و مه آلود شد و کم کم مقدار مه بیشتر میشد لذا بنا به توصیه جناب یزدی گروه با نهایت توان به سرعت خود افزود و در میان کولاک و برفروبه ، به قله شیرباد رسید و بعد از گرفتن عکس بلافاصله به سمت چهارراه به راه افتاد و در میان باد و کولاک شدید دو عدد چادر سه نفره در محل چهارراه برپا شد.
بعد از برپایی چادرها و اطمینان خاطر از اعضای گروه شبی بسیار طوفانی و سرد در میان برف روبه ها سپری شد. به همراه یکی دیگر از دوستان به سمت قله برگشت کردند تا موقعیت مناسبی را برای تماس تلفنی با گروه پشتیبانی حاضر در نیشابور ، داشته باشند
با سختی یک نقطه را پیدا کرده و مکان اسکان را اطلاع داده و گفته بودند که با توجه به خرابی هوا احتمال دارد که فردا شب نیز همینجا بمانیم.
هوا به حدی خراب بود که پرچم های علامت را که به فاصله 20 متری از هم زده شده بود را به سختی پیدا میکردند و به علت عدم کارایی مناسب GPS در این برهه زمانی مسیر برگشت به چادرها نیز سخت بود

صبح روز بعد هم هوا مناسب نبود و به علت نبود دید کافی و احتمال نقاب برفی در مسیرتصمیم به ماندن شد

خوشبختانه با وجود اینکه قرار بود برنامه دو روزه باشد اما آب و آذوقه های گروه حداقل تا بیشتر از 5 روز کفاف میداد و گروه پوشاک مناسب زمستانی نیز به همراه داشت و نگرانی از این بابت نبود
بارش برف و وزش باد به حدی بود که از چهار طرف به چادر فشار می آورد و هر لحظه فضای چادر را تنگ تر میکرد و ساکنین چادر را تحت فشار زیاد میگذاشت.

از نیمه های شب هوا کمی مساعد شد و با روشن شدن هوا از چادرها که در محاصره کامل برف بود بیرون آمدیم و با سرعت چادرها را جمع کرده و ابتدا به سمت قله شیرباد و سپس به سمت یال خانه سنگی به راه افتادیم.
در بین راه گروه پشتیبان را دیده و با دادن علامت آنها را که در طرف دیگر دره به سمت قله در حال حرکت بودند از وجود خود با خبر کردیم و آنها نیز به سمت خانه سنگی سرازیر شدند.
در محل مذکور به آقای حمیدرضا میربلوک و دو نفر همراه دیگر از باشگاه بینالود که زودتر از ما به خانه سنگی رسیده بودند پیوستیم و مورد استقبال گرم ایشان قرار گرفتیم و به اتفاق هم به سمت روستا به راه افتادیم.برنامه با شرایط موجود پر از تجربه زمستانی بود در پایان تشکر از باشگاه کوهنوردی بینالود بخصوص جناب آقای یزدی