باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

قوچگرد

قله قوچگر (قجغر)
تاریخ: 22/6/1392
ساعت حرکت: 6:10
ساعت برگشت: 17:30
تعداد نفرات: 24 نفر
سرپرست: کریمی



 

 ساعت 6:10 صبح با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای دیزباد بالا راه افتادیم ، روستای دیزباد بالا از توابع نیشابور می باشد که در حدود 50 کیلومتری نیشابور از مسیر جاده نیشابور– مشهد قرار دارد ، این روستا با آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی و مناطق و باغ های سرسبز یکی از زیبا ترین روستاهای رشته کوه بینالود میباشد.روستای دیزباد بر روی دامنه کوه بنا شده است. راه دیگر صعود به قله قوچگر روستای گرینه است که به دلیل شیب بسیار تند قله از سمت معمولا مسیر دیزباد جهت صعود به قله انتخاب می شود.در ساعت 7:30 به روستا رسیدیم و به سمت دامنه قله به راه افتادیم.
ساعت 9:00 به چشمه کمر سیاه مزار رسیده و گروه مشغول خوردن چایی و صبحانه شد.
ساعت 10:00 گروه به دو دوسته تقسیم شد و 9 نفر از اعضا در مسیر رودخانه تا پش قوچگر شروع به پیمایش کردند و 15 نفر هم به سمت قله به راه افتادیم.
ساعت 12:20 بعد از طی مسیر به نوک قله در ارتفاع 2860 متری رسیدیم .این قله بین روستاهای گرینه، چناران و دیزباد بالا قرار دارد و از قله های معروف رشته کوه بینالود محسوب می شود .بعد از دیدن مناظر زیبای اطراف در ساعت 12:50 از همان مسیر رفت به سمت دامنه به راه افتادیم و در ساعت 14:15 به دیگر اعضای گروه در همان چشمه کمر سیاه مزار پیوستیم و بعد از خوردن ناهار و استراحت ساعت 16:15 به سمت روستا به راه افتادیم و در ساعت 17:30 پس از رسیدن به روستا ، به طرف نیشابور به راه افتادیم.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد