باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

برگشت:ساعت 14:35روز شنبه1392/5/19

سرپرست برنامه:سلیمانی

راهنما:آزاده

روز سه شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 17:30 قرار باشگاه کوهسار داخل سالن انتظار ایستگاه راه آهن نیشابور جهت عزیمت به تهران برای فتح قله دماوند توسط سرپرست تعیین شد. تعداد 6 نفر آقا و سه نفر خانم هماهنگ قرمز پوش سر ساعت تعیین شده در محل حاضر شدیم. عده دیگری از اعضای باشگاه و خانواده و دوستان بعضی از اعضا که برای بدرقه آمده بودند. بعد از گرفتن عکس یادگاری داخل سالن و خداحافظی با بدرقه کنندگان سوار قطار شماره 359 که از مبدا تربت حیدریه عازم تهران بود شدیم و قطار راس ساعت 18:20 حرکت کرد. دو عدد کوپه 6 نفره توسط سرپرست برنامه رزرو شده بود تا اعضا بتوانند راحت استراحت کنند چون روز بعد روز پر کاری بود ، فضای بسیار دوستانه و شادی بین اعضا بود و همه مصمم به فتح قله از طریق سخت ترین جبهه ممکن طبق اعتراف بسیاری از کوهنوردان (جبهه شمال شرق) بودند. ساعت 5:00 صبح روز چهارشنبه 16 مرداد 1392 قطار به ایستگاه تهران رسید و ساعت 5:30 با یک دستگاه ون سبزرنگ که از قبل هماهنگ شده بود به طرف روستای گزنک (گزانک) حرکت کردیم ، کسبه و مغازه هایی که این موقع صبح در تهران مشغول به کار بودند کاملا نظر آدم را به خود جلب میکرد! ساعت 7:50 به روستای مورد نظر رسیدیم و بعد از خوردن صبحانه ساعت 8:40 حرکت کردیم. بعد از گذراندن مسیری بسیار زیبا و چشم نواز ساعت 13:00 به اولین چشمه که چشمه استله سر بود رسیدیم و بعد از استراحتی کوتاه دوباره حرکت کردیم. مسیر بسیار خلوت بود و هیچ کس به جز اعضای تیم به چشم نمیخورد ساعت 14:30 به پهن کوه وارد شدیم و بعد از خوردن ناهار و استراحت در ساعت 15:15 به حرکت خود ادامه دادیم و در ساعت 17:30 درنزدیکی قله منارچادر  زدیم ، قله دماوند که از صبح با ابر و مه پوشیده شده بود خود و عظمتش را در این موقع به رخ کشید.
شبی به یاد ماندنی بر فراز ابرها و زیر ستاره های زیبا که کم کم با تاریکی هوا در آسمان پدیدار میشدند گذشت. روز 5 شنبه 17 مرداد 1392 ساعت 5:00 بیدار شدیم و بعد از جمع کردن چادرها ساعت 6:25 راه افتادیم ، ساعت 8:00 به چشمه شیر فتان (مازیار) رسیدیم که اولین و تنهاترین گروه را در این جبهه غیر از خودمان که یک گروه چهار نفره از کرمانشاه بودند را دیدیم. و سرانجام ساعت 14:30 به جان پناه رسیدیم و بعد از برپا کردن چادرها مشغول خوردن ناهار شدیم ، بعد از خوردن غذا تعداد 7 نفر به راهنمایی جناب آزاده برای هم هوایی یک مقدار ارتفاع گرفتیم و بعد از حدود 2 ساعت پیمایش برگشتیم. باد شدیدی در حال وزیدن بود به طوری که چادر یکی از گروهها را هنگام برپایی با خود به اعماق دره برد. شب را داخل چادرها و در معرض باد و طوفان شدید گذراندیم و ساعت 3:00 صبح روز جمعه 18 مرداد 1392 طبق قرار قبلی از خواب بیدار شدیم و ساعت 3:50 با کوله های حمله به سمت قله و مقصد نهایی به راه افتادیم و ساعت 10:50 تمام 9 نفر گروه به قله دماوند در ارتفاع 5671 متری رسیدیم ، دیدن شهرها و روستاها و مناظر اطراف از بالا لذت زیادی داشت. بعد از یک ساعت یعنی ساعت 11:50 به طرف جان پناه حرکت کردیم ، در راه به مه غلیظی برخورد کردیم به طوری که راه از بیراه به خوبی تشخیص داده نمیشد! و باعث شد که نه تنها ما بلکه چندین گروه دیگر راه را گم کنیم اما با درایت جناب آزاده ما و به دنبال ما گروههای دیگر به مسیر اصلی برگشتیم و همراه با گروه های دیگر که از اراک و تهران و همدان و... بودند به مسیر خود ادامه دادیم و ساعت 16:35 به جان پناه رسیدیم و بعد از جمع کردن چادر و وسایل در ساعت 19:20 به علت باد شدید و کمبود آب به سمت چشمه شیر فتان حرکت کردیم که به علت تاریکی هوا و وجود مه نتوانستیم چشمه را پیدا کنیم و ساعت 20:30 همانجا زیر قله منار چادر زدیم و خوابیدیم. صبح روز شنبه ساعت 5:40 در میان مه غلیظ به سمت روستا به راه افتادیم و ساعت 7:50 به چشمه پهن کوه رسیدیم و خدا را برای وجود این نعمت حیاتی یعنی آب شکر کردیم و بعد از خوردن صبحانه اندک ساعت 8:10 به راه افتادیم و ساعت 8:40 به چشمه استله سر و سپس در ساعت 11:20 از روستای گزنک با همان وَن قبلی به رانندگی آقای احراری به سمت تهران و ایستگاه قطار به راه افتادیم و ساعت 13:20 به ایستگاه رسیدیم و بعد از تعویض لباس ها و استراحت ساعت14:35 سوار قطار شدیم و به سمت نیشابور به راه افتادیم. بالاخره در ساعت 1:00 بامداد روز یکشنبه 20 مرداد 1392 در میان استقبال عده ای از دوستان و خانواده ها وارد ایستگاه راه آهن نیشابور شدیم.

عفت کریمی چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:49

خدا قوت .همیشه سربلند باشین

حسن نصیب پور پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:42

باسلام ودرودوتبریک گامهایتان همیشه استوار

قربان زاده پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:51

درود بر شما قرمزپوشان کوهسار
همواره گام هایتان استوارولبهایتان خندان باد.

پیشکسوت خاموش شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:40

ضمن تبریک این صعود جالب به اعضای تیم وآرزوی موفقیت های بیشتر برای همنوردان عزیز آزاده وسرکار خانم سلیمانی

خاطرات یک آتش نشان شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:59 http://firemanney.blogsky.com