باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

طبیعت زیبای زیرزمین

طبیعت زیبای زیر زمین


Marble Caves

یک پدیده نادر جغرافیایی از سنگ های مرمر می باشد که در آبهای آبی دریاچه General Carrera فرو رفته اند.آب این دریاچه از یخچال های کوهستان آند ومنطقه پاتاگونیا تامین می شود.

در بسیاری از قسمت های آب می توان قطعات یخ شناور را مشاهده کرد.

Lava Tube Cave

این غار از مواد مذاب سرد شده ساخته شده است.صخره های مذاب یا ماگما زمانی که به سطح زمین می ریزد لاوا نامیده می شود.ویسکوزیته یا چسبندگی لاوا به میزان سیلیکا موجود در آن وابسته است.سنگهای بازالت یکی از محصولات این پدیده می باشند.

Hang en cave

با مشاهده آدم های توی تصویر در مورد عظمت این غار هیچ حرفی ندارم.

در فصل های سیلابی آب می تواند تا ارتفاع 90 متر در این غار بالا بیاید وتمام صخره ها را بپوشاند.

Reed Flute Cave

یکی از توریستی ترین غارهای چین است که از سنگ های آهکی رنگارنگ تشکیل شده وبیش از 1200 سال است که از جاذبه های این منطقه برای انسان بوده است.این غار 180 میلیون ساله به دلیل رنگ وشکل سنگ ها معروفیت جهانی دارد.

روی دیوارهای این غار بیش از 72 دست نوشته مربوط به سال 792 پیش از میلاد مسیح وجود دارد.

Gouffre de Padirac

این غار فرانسوی با دهانه 99 متری وقطر 35 متری وارتفاعی حدود 75 متر تا 103 متر معروفیت خاص خود را دارد.رودخانه زیرزمینی در عمق 100 متری زمین قابل قایقرانی است.

Fingal’s Cave

این غار دریایی اسکاتلندی از ستون های بازالت تشکیل شده واز سرد شدن لاوا در شکل های شش ضلعی ساخته شده است.بدنه این غار دائما در معرض فرسایش می باشد.

Enchanted well

این غار در 400 کیلومتری سالوادور در آمریکای جنوبی قرار دارد. دریاچه بزرگ آن عمقی صد وبیست فوتی دارد وآب آن به قدری شفاف است که می توان صخره ها وتنه درخت های کف آب را دید.

به دلایل زیست محیطی ورود به این غار شدیدا کنترل می شود.

Derinkuyu cave

این غار معروف ترکیه در شهر زیرزمینی معروف آن دارای یازده طبقه است که تا عمق 85 متری پایین می رود.این غار پناهگاه دهها هزار انسان وگله ها وانبارهای آذوقه بوده است.

Carlsbad caverns

این غار آمریکایی در جنوب شرق ایالت نیو مکزیکو قرار دارد وتوریست ها می توانند بدون راهنما در آن کاوش کنند.همچنین آسانسوری مردم را به عمق 750 فوتی زیر زمین می برد ودارای رستوران نیز هست.

این غار عظیم 1220 متر طول آهکی،191 متر پهنا ودارای سقف 78 متری در بلندترین منطقه آن است.این غار هفتمین غار بزرگ جهان است.( بزرگترین غار جهان ساراواک مالزی می باشد.)

Antelope Canyon

به جرات می توان گفت این حفره پربیننده ترین غار جهان وبیشترین سوژه عکاسی بوده است.این غار در آریزونای آمریکا قرار دارد واز دو مجموعه تونل تشکیل شده است.

سیلاب های ناگهانی فصلی این غار را به مرور زمان ساخته اند.



برداشت از : سایت جامع آموزش کوهنوردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد