باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

کلاته جعفر

تاریخ اجرای برنامه: 94/10/25
ساعت حرکت: 06:00
ساعت برگشت: 16:00

سرپرست برنامه: انجمن




 

به نام خدا

دو باره صبح آدینه ای و دوباره همراه شدن با طیعت و کوه و سحر خیزی و دو باره با کوهسار

امروز جمعه 25/10/1394 . برنامه این هفته براساس تقویم برنامه های کوهسار کلاته جعفر می باشد.

ساعت شش صبح در ایستگاه های همیشگی کوهسار منتظر حضور همنوردان عزیز هستیم. با اندکی تاخیر و با تعداد 16 نفر از همنوردان عزیز به سمت مقصد حرکت کردیم. مینی بوس از مسیر روستای صومعه به سمت کلاته جعفر حرکت کرد. در حدود ساعت 6:45 دقیقه بود که منطقه رسیدیم و از مینی بوس پیاده شدیم. صبحی نسبتا سرد.

در ابتدا آقای انجمن سرپرست برنامه ضمن عرض سلام و صبح بخیر به تمامی دوستان، نکاتی مختصر در مورد برنامه خدمت همنوردان عرض کردند. پیاده روی آغاز شد. انرژی و شادابی و طراوت همنوردان موضوعی است که بطور قابل ملاحضه به چشم میخورد.

در ادامه مسیر به مکانی رسیدیم که وجود نی ها زیاد جلب توجه میکرد و صحنه های بی بدیلی را بوجود آورده بود و این نیزار و زیبایی محیط، دست مایه ی هنرنمایی عکاسان و ژست های بیشمار همنوردان شده بود.

پیاده روی و حرکت در مسیر تا ساعت 8:40 دقیقه طول کشید و در این زمان بود که با نظر سرپرست جهت صرف صبحانه توقف نمودیم. در سمت راست ما و در ارتفاع بالاتر روستای شیخ ابوالحسن به چشم میخورد و در قسمت پشت سر صحنه زیبا و شگفت انگیز کوه های خاکی که بصورت ستون هایی عمودی و خاکی در هم قرار گرفته بود. این ستون های عمودی و خاکی برای هر یک از دوستان تداعی کننده موضوعی بود از فیلم های تخیلی هالیوودی تا معابد هندوها.

پس از نیم ساعتی استراحت و صرف صبحانه در مسیر سمت چپ به به حرکت خود ادامه دادیم و با عبور از پستی و بلندی های و پا گذاشتن در گِل و لای و برف در حدود ساعت یازده به استخر بالا دست روستای برفریز رسیدیم و اندکی استراحت.

زمان استراحت با تذکر سرپرست تمام شد و حرکت مجدد.

ادامه مسیر و حرکت ادامه پیدا کرد تا در ساعت 13:30 دقیقه جهت صرف ناهار اطراق کردیم. پس از صرف ناهار طبق هماهنگی با راننده مینی بوس تصمیم بر آن شد که به سمت جاده روستای برفریز حرکت کنیم. نهایتا در ساعت 15:35 دقیقه مینی بوس رسید و مسیر برگشت به سمت نیشابور آغاز شد. و بازهم انرژی و شادابی و طراوت همنوردان موضوعی است که بطور قابل ملاحضه به چشم میخورد.














 

نظرات 1 + ارسال نظر
ابراهیمی شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 11:00

با سلام کاش شرح مختصری از مسیر هم ذکر میشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد