باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور
باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

باشگاه کوهنوردی کوهسار نیشابور

قله تفتان

تاریخ اجرای برنامه: 18-22/ 11/ 95

ساعت حرکت:  04:00

ساعت برگشت:  06:50

سرپرست برنامه: سلیمانی


 

 ساعت 4صبح روز سه‌شنبه  مورخ 95/11/19  یک تیم پنج نفره با ماشین همنورد گرامی اقای کریمی، سفر 4روزه مون رو ب مقصد قله تفتان  آغاز کردیم.

ساعت ۱۷ به زاهدان رسیدیم، طبق هماهنگی های انجام شده شب رو در سوییت اداره تربیت بدنی گذراندیم. چهارشنبه عصر عازم قرارگاه شدیم،قرارگاه تفتان در 25کیلومتری شهر خاش قرار دارد و  دوراهی روستایی به نام کوشه در سمت چپ جاده، ب فاصله زمانی نیم ساعت در روستایی موسم ب دره گل واقع است. بر خلاف سالهای قبل که بارش چندانی در منطقه نداشتیم امسال برف به گونه ای بود ک جاده ی درکش کاملا یخ زده بود و این باعث کند شدن حرکت ماشین شده بود حتی ماشین به قرارگاه نرسید و مجبور ب پارک کردن ماشین در نزدیکیهای قرارگاه شدیم، حدود ساعت 20 در اتاقمان در  قرارگاه مستقر شدیم، بجز ما یک تیم حدودا 33نفره از باشگاه آزادگان مشهد هم در قرارگاه حضور داشتند، ما پس از صرف شامی نسبتا سبک! کوله ها رو بستیم، کرامپون ها رو چک کردیم و ساعت  22خوابیدیم .
صب خیلی زود،  ساعت 3.30 از خواب بیدار شدیم!  صبحانه خوردیم و آماده حرکت شدیم، پس از نرمش و گرم کردن ساعت 5.30 حرکت ب سمت قله را آغاز کردیم،  طبیعت بکر و منحصربه‌فرد منطقه، پوشیده از یخ و برف غافلگیری شیرین و پرنشاطی برای ما در پی داشت، چراکه منطقه تفتان را هیچ‌وقت اینقدر پربرف ندیده بودیم. ساعت 8.5 به جانپناه صبح رسیدیم و پس از 22دقیقه استراحت، مسیر قله را از سر گرفتیم که با توجه به یخزدگی زمین حرکت به کندی انجام میشد و در بعضی مناطق نیاز به حمایت با طناب وجود داشت، نهایتا ما در ساعت 13.35دقیقه به قله رسید.
و با توجه  به طولانی بودن مسیر، سریع اقدام به برگشت کردیم، ساعت 16 به جانپناه صبح رسیدیم، که بخاطر حضور همنوردان مشهدی و همچنین یک تیم از هیات استان سیستان و بلوچستان  مملو از جمعیت بود، پس از خوردن نهار بسیار مختصر،  به مسیر ادامه دادیم، هوا بسیار دلپذیر، زهره و زحل و مهتاب فانوسوار بر ما می‌تابید و شبی پرخاطره را رقم زدند.. ساعت 19:40دقیقه به قرارگاه رسیدیم و برنامه صعود موفقیت آمیز ما به اتمام رسید.
صبح جمعه ساعت 6.50  به سمت نیشابور رهسپار شدیم. با خاطرات و تجاربی به یاد ماندنی. . .از تمامی دوستانی که در این سفر ما را همراهی کردند صمیمانه سپاسگزاریم.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد